QARKU I DURRËSIT - QYTETET E DURRËSI DHE KRUJË

Qarku i Durrësit - Qytetet e Durrësi dhe Krujë
Qarku i Durrësit - Qytetet e Durrësi dhe Krujë

Qarku i Durrësit është një nga 12 qarqet e Shqipërisë. Ai përbëhet nga rrethet Durrës dhe Krujë dhe kryeqyteti i saj është i Durrës. Qyteti është 40 minuta larg nga Tirana me makinë. Ajo ka portin më të madh detar në Shqipëri.

Durrësi

Durrësi është më i lashtë dhe një nga qytetet ekonomikisht më të rëndësishme të Shqipërisë. Ajo është vendosur në një nga pikat më të ngushta të Detit Adriatik, përballë porteve italiane të Barit (300 km larg) dhe Brindisit (200 km larg). Ajo ka një popullsi prej rreth 114,000 (2003 vlerësim). Qyteti i Durrësit është shtëpi për universitetin më të ri publik të Shqipërisë, Universiteti Aleksandër Moisiu.

Durrësi mund të krahasohet me qytetet më të mëdha të Mesdheut të lashtë dhe mesjetar. Qyteti Dyrrah u ndërtua nga Ilirët Taulantë, dallëndyshasit në shekujt XIII-XI p.K. Banorët e parë të Dyrrahut, para ilirëve të quajtur protoilir, pellazgë, ngritën në rrethinat e këtij qyteti, vendbanimet e para parahistorike. Në kushtet e një klime mesdhetare, vendi më i përshtatshëm për banim ishte ajo e lumit Erzen (Ululeus) si dhe Ultësira Perëndimore përreth saj. Në bregdetin e Gjirit te Durrësit u vendos qëndra e parë apo limani me emrin Dyrrah. Sipas autorëve të lashtë, ky qytet u themelua nga dy mbretër me origjinë ilire të quajtur Dyrrah dhe Epidamn. Ai kishte edhe punishte të punimit të qeramikës, të metaleve, të pëlhurave të lëkurës, kantier për ndërtimin e anijeve etj. Dëshmi e zhvillimit të tregtisë janë monedhat prej bronzi e argjendi që janë prerë në Dyrrah. Ndërsa për lulëzimin urban dëshmon mozaiku i një dyshemeje, i quajtur Bukuroshja e Durrësit. Nga shekulli I-III e.s. qyteti i Dyrrahut përjetoi një periudhë lulëzimi, u bë qendër dhe porti kryesor i brigjeve të Adriatikut lindor.

Durrësi

Krujë

Krujë është kryeqyteti i Qarkut të Krujës në Shqipëri.

Krujë është i njohur mirë si qytetin e lindjes të heroit kombëtar të Shqipërisë, Skënderbeu, nga ku osmanët u rezistoi me sukses për gati 35 vjet nga 1443 deri në 1478. Kalaja e Krujës u mbrojti me sukses në katër rrethimeve kryer nga forcat osmane përpara kapitullimit përfundimtar menjëherë pas vdekja e heroit më të madh kombëtar të Shqipërisë, Gjergj Kastrioti (Skenderbeu).

Krujë

www.klimanaturali.org