Republika Dominikane

Republika Dominikane

Republika Dominikane

Republika Dominikane është një vend që ndodhet në ishullin e Hispaniola, në arkipelagun e Madh të Antileve të rajonit të Karaibeve. Ajo zë pesë-tetë në pjesën lindore të ishullit, të cilën e ndan me kombin e Haitit, duke e bërë Hispaniola një nga dy ishujt e Karaibeve, së bashku me Shën Martinin, të cilat ndahen nga dy shtete sovrane. Republika Dominikane është kombi i dytë më i madh në Karaibe pas zonës (pas Kubës) në 48.671 kilometra katrorë (18,792 km katror), dhe i treti nga popullsia me afro 10 milion njerëz, nga të cilët afërsisht tre milion jetojnë në zonën metropolitane të Santo Domingo, Kryeqyteti.

Christopher Columbus zbarkoi në ishull më 5 dhjetor 1492, të cilin banorët e Tano vendas kishin banuar që nga shekulli i VII. Kolonia e Santo Domingo u bë vendi i vendbanimit të parë të përhershëm evropian në Amerikë, qyteti më i vjetër me banim të vazhdueshëm dhe vendi i parë i sundimit kolonial spanjoll në Botën e Re. Pas më shumë se treqind vjet qeverisjes spanjolle, populli Dominikane shpalli pavarësinë në nëntor 1821. Udhëheqësi i lëvizjes së pavarësisë José Núñez de Cáceres, synonte që kombi Dominikane të bashkohej me vendin e Gran Kolumbisë, por jo më nën kujdestarinë e Spanjës të sapo Dominikët e pavarur u aneksuan me forcë nga Haiti në shkurt 1822. Pavarësia erdhi 22 vjet më vonë pas fitores në Luftën Dominikane të Pavarësisë në 1844. Gjatë 72 viteve të ardhshme Republika Dominikane përjetoi konflikte kryesisht të brendshme dhe një kthim të shkurtër në statusin kolonial para se të rrëzohej përgjithmonë Spanjisht rregull gjatë Luftës së Rivendosjes Dominikane të 1863-1865. Një okupim i Shteteve të Bashkuara zgjati tetë vjet midis 1916 dhe 1924, dhe një periudhë pasuese e qetë dhe e prosperuar pas gjashtë vjetësh nën Horacio Vásquez u pasua nga diktatura e Rafael Leónidas Trujillo deri në vitin 1961. Një luftë civile në 1965, e fundit e vendit, u përfundua nga Pushtimi ushtarak amerikan dhe u pasua nga sundimi autoritar i Joaquín Balaguer (1966–1978 dhe 1986–1996), rregullat e Antonio Guzmán (1972–1978) dhe Salvador Jorge Blanco (1982–1986). Që nga viti 1996, Republika Dominikane ka lëvizur drejt demokracisë përfaqësuese dhe është udhëhequr nga Leonel Fernández për shumicën e kohës që nga viti 1996. Danilo Medina, presidenti aktual i Republikës Dominikane, pasoi Fernandez në 2012, duke fituar 51% të votave elektorale ndaj kundërshtarit të tij ish-presidenti Hipólito Mejía.

Republika Dominikane ka ekonominë e nëntë më të madhe në Amerikën Latine dhe është ekonomia më e madhe në rajonin e Karaibeve dhe Amerikës Qendrore. Gjatë dy dekadave deri në vitin 2012, Republika Dominikane ka pasur një nga ekonomitë me rritje më të shpejtë në Amerikë - me një normë mesatare të rritjes së PBB-së reale prej 5.4% ndërmjet 1992 dhe 2014. Rritja e PBB-së në 2014 dhe 2015 arriti në 7.3 dhe 7.0%, përkatësisht, më i larti në hemisferën perëndimore. Në gjysmën e parë të vitit 2016, ekonomia Dominikane u rrit 7.4% duke vazhduar trendin e saj të rritjes së shpejtë ekonomike. Rritja e fundit është nxitur nga ndërtimi, prodhimi, turizmi dhe minierat. Vendi është vendi i minierës së dytë më të madhe të arit në botë, minierës Pueblo Viejo. Konsumi privat ka qenë i fortë, si rezultat i inflacionit të ulët (nën 1% mesatarisht në vitin 2015), krijimit të vendeve të punës dhe një niveli të lartë të dërgesave.

Republika Dominikane është destinacioni më i vizituar në Karaibe. Kurset e golfit gjatë gjithë vitit janë tërheqjet kryesore. Një komb i larmishëm gjeografikisht, Republika Dominikane është shtëpia e të dy majave më të larta malore të Karaibeve, Pico Duarte, dhe liqenit më të madh të Karaibeve dhe pikës së lartësisë më të ulët, Liqeni Enriquillo. Ishulli ka një temperaturë mesatare prej 26 ° C (78.8 ° F) dhe diversitet të madh klimatik dhe biologjik. Vendi është gjithashtu vendi i katedrales së parë, kështjellës, manastirit dhe kështjellës së ndërtuar në Amerikë, e vendosur në Zonën Koloniale të Santo Domingo, një sit i trashëgimisë botërore. Muzika dhe sporti kanë një rëndësi të madhe në kulturën Dominikane, me Merengue dhe Bachata si valle dhe muzikë kombëtare, dhe bejsbolli si sporti i preferuar.

Republika Dominikane
Republika Dominikane
Republika Dominikane
Republika Dominikane

www.megatimes.com.br
www.klimanaturali.org